Kontakt / Felanmälan

 

Felanmälan: Felanmälan av sådant som är föreningens ansvar görs på vår servicetelefon.
Telefonnummer: 070-252 68 38. Ange ditt namn, och det fel du vill anmäla. Denna telefon avlyssnas regelbundet. Du kan också felanmäla via felhagerstenshamnen5@gmail.com 

Vid fel på hissen skall anmälan göras till servicetelefonen. Enskilda medlemmar skall inte ringa ITK direkt.

Föreningen har träffat avtal med Svanströms El och VVS AB om fastighetsjour. Avtalet gäller utryckningar i akuta ärenden dygnet runt, alla årets dagar, och omfattar ”skador som direkt kan innebära skada eller risk för skada på fastigheten eller som utgör större olägenhet för boende.” Det kan till exempel röra sig om vattenläckor eller stamstopp. Observera att föreningen bara står för skador som rör fastigheten, exempelvis de vertikala avloppsstammarna. Om felet anses ha uppkommit i lägenheten får medlemmen själv stå för kostnaden. Är ni osäker kan ni rådgöra med någon i styrelsen innan ni ringer. Det finns dock en möjlighet för var och en att anlita Svanströms för el och vvs-jobb. I sådana fall får du ett bra pris enligt en prislista styrelsen fått. Svanströms dekaler med telefonnummer finns i varje port.
Journumret är 020-150505. För andra ärenden ring 08-530 200 58.  

Adress för leverantörsfakturor till Brf Hägerstenshamnen 5 är:
4436 Brf Hägerstenshamnen 5
c/o SBC
Box 5
851 02 Sundsvall

Annan post skickas till
4436 Brf Hägerstenshamnen 5
c/o SBC
Box 226
851 04 Sundsvall

Ansvarsområden:

(Klicka på önskat namn för kontakt via e-post.)

Garagefrågor: Lotta Persson

Nycklar/taggfrågor: Magnus Gunnarsson 
Nya nycklar görs via Bysmeden/BBgruppen på Elektravägen 22 i Västberga. Legitimation och den senaste hyresavin behöver uppvisas,
010-1636600 eller www.byggbeslag.se

Sopor & Grovsopor: Helena Wickström

Webbmaster: Oleg Mouss

För att komma till vår anslagstavla, klicka här: